8 – Nooit verloren voorwerpen

Standaard

Als kind kon ik mij uren bezig houden met kleuren. Wanneer het verdacht stil was in huis, dan wisten mijn ouders waar ik zat: aan tafel met wat kleurpotloodjes en tekenpapier. Ik vond het geweldig om zelf tekeningen te maken, dingen over te tekenen, of kleurplaten in te kleuren. Het was mij om het even, zolang het maar iets met kleuren te maken had. 
Camera 360

Ik beschikte over duizenden kleurpotloden. Pennenzakken vol met vrolijke kleurtjes. De geur alleen al brengt me terug naar mijn kindertijd. Wanneer we op vakantie gingen, nam ik uiteraard steevast kleurpotloden en papier mee. Toen we voor de eerste keer op vakantie gingen naar Polen, in de paasvakantie, wou ik dan ook kleurtjes meenemen. Maar ik mocht niet! Ik was zo boos en triest…Er vloeiden heel wat traantjes.

Wat ik echter niet wist, was dat mijn papa voor mijn verjaardag – die we in Polen zouden vieren – een prachtig doosje nieuwe kleurpotloden had gekocht. Vandaar dat mama maar bleef zeggen dat ik geen kleurpotloden mocht meenemen, er lag daar een spiksplinternieuw doosje op mij te wachten.

Toen ik het doosje kreeg was ik op slag verliefd op de potloodjes. Zo’n schattige kleurtjes in een nog schattiger doosje. Ik zie mijn papa al in de winkel staan terwijl zijn oog plots valt op het doosje. Hij moet meteen hebben gedacht: “Dat is iets voor Saartje!”

Ik vind dit de mooiste kleurpotloden van mijn hele collectie. Niet enkel de verpakking en de kleurtjes zelf. De herinnering die eraan vast hangt, vind ik nog honderd keer zo mooi. Dat mijn papa speciaal voor mij die kleurtjes uitkoos en regelde dat mama mij verbood om toen kleurpotloden mee te nemen naar Polen, zorgt ervoor dat dit een voorwerp is dat nooit verloren gaat.

Geef een reactie

