Tinderdate³

Standaard

Gisteren was het alweer tijd voor een nieuwe Tinderdate! Eigenlijk vrij onverwachts. Er was wel een jongen, B. (niet de B. van Tinderdate², een andere uiteraard) die ik zag zitten. Ik zat al ongeveer een week met hem te praten en ik hoopte steeds dat hij zou vragen om eens af te spreken. Terwijl chatte ik ook nog met wat andere jongens. Tussen die gesprekken zat niet veel soeps. Dat was toch wat ik alleszins dacht!

Plots was er dan toch een ‘virtuele klik’ met J. Een grappige, interessante, sympathieke en leuke (oh ja, ook een hele mooie!) jongen. Mijn interesse voor B. verdween als sneeuw voor de zon! Plots had ik door dat J. veel toffer was als B. ! Ik focuste mij teveel op B. en zag niet dat J. – in tegenstelling tot B. – wel geïnteresseerd was in mij. Hij had zelfs dinsdag al gevraagd om aanstaande vrijdag iets te gaan drinken. Waarvoor ik hem vriendelijk bedankte, ik vond het nog te snel. De volgende dag bleven we maar babbelen en het gesprek werd steeds leuker en leuker. We bleken veel dingen gemeenschappelijk te hebben, wat ik altijd fijn vind. Toen herinnerde ik mij plots dat hij al gevraagd had om af te spreken. Dus besloot ik om zijn vraag, deze keer zelf, te herhalen. We maakten plannen om vrijdag iets te gaan eten en drinken. Met een grote glimlach viel ik in slaap.

Zo kwam het dus dat ik gisteren vol spanning en zenuwen op de trein zat, richting J. Gelukkig sms’te hij mij dat hij ook super zenuwachtig was. Eens ik hem – van de in de verte met zijn (zoals hij zelf had beschreven) blauw-rood-bruin-gestreepte T-shirt – zag staan, verdwenen mijn zenuwen. Onze virtuele klik was er in het echte leven nog steeds.

Alles verliep super goed! Geen ongemakkelijke stiltes, geen rare momenten, geen vreemde ontdekkingen, geen saaie gesprekken… Integendeel: ik amuseerde mij, kon niet stoppen met (glim)lachen, vertelde de meest onnozele verhalen die hij dan ook nog grappig bleek te vinden, luisterde naar zijn boeiende hobby’s en interesses, … De avond vloog voorbij want voor we het wisten was het 11 uur en hoog tijd om terug richting station te vertrekken, anders misten we onze laatste trein nog.

We namen afscheid en zeiden allebei hoe gezellig we het vonden en dat we zeker nog eens zouden afspreken. Eens ik thuis was, kreeg ik al een vriendschapsverzoek via Facebook en Instagram. We hadden daarover zitten praten, ik vond het schattig dat hij die ‘plannen’ meteen uitvoerde. Want ja, dat was ik nog vergeten zeggen, hij is nog eens schattig ook. Alhoewel hij dat waarschijnlijk niet zo graag zal horen.

Hoe het nu verder zal verlopen, dat weet natuurlijk niemand. Maar voorlopig heb ik er een heel goed gevoel bij. Deze date smaakte naar meer! En volgens mij denkt J. er net hetzelfde over.

En jaja, ik hou jullie opnieuw op de hoogte over het vervolg! 😉

PS: Ik vind het zo fijn dat ik eens over dit soort zaken kan en wil schrijven. Het is eens wat anders dan al mijn triest gedoe.

»

Geef een reactie

