3 op een rij

Standaard

Ik kan het nu met zekerheid zeggen: daten is vermoeiend maar ook wel plezant. Meestal toch. Ik verklaar mij nader.

Ik heb drie dagen achter elkaar een Tinderdate gehad, met drie verschillende jongens voor alle duidelijkheid. Ik ben fan van het één-programma ‘Vind je lief’ en daar doen ze ook drie dates na elkaar, dus ik dacht: dat kan ik ook! Ik zal proberen om een kort maar duidelijk beeld te scheppen over mijn drie verschillende dates. Alvast mijn excuses voor als het toch een niet zo kort verslag wordt. De conclusie, die je al wel zal kunnen afleiden tijdens mijn verhalen, volgt aan het einde. 😉

Woensdagavond sprak ik af met B. (ja hoor, weer eens een B.! Tinder zit vol met jongensnamen die starten met de B.!) Hij wou gewoon iets gaan drinken – liever niet gaan eten, zoals ik had voorgesteld, voor als de date tegenvalt. Ik had de hoogste verwachtingen voor deze date, B. leek mij de vlotste en sympathiekste jongen van de drie. Hij speelt ook toneel, net als ik, wat ik dus wel fijn vond. Mijn voorgevoel klopte, B. was in het echte leven even vlot en sociaal als op Tinder.

We spraken over duizend-en-één dingen, (B. doet dan ook duizend-en-één dingen) het gesprek viel zelden stil. Of toch nooit lang genoeg om de stilte te laten veranderen in een ongemakkelijke stilte. De tijd vloog voorbij want plots was het al half 1 terwijl het precies twee minuten ervoor nog maar 11 uur was. Dat wil zeggen dat het een toffe avond was, concludeerden we allebei. En dat was het ook echt. Ik vertelde zelfs (kort en vrij oppervlakkig) over de ziekte van mijn papa en hij vertelde over de ziekte van zijn mama. We waren duidelijk op ons gemak bij elkaar.

Het grootste minpuntje van de avond was het feit dat B. mij helemaal in mijn eentje naar mijn auto liet stappen. Door het donkere, verlaten deel van de stad. Gelukkig maar dat ik geen schrikschijter ben. Maar toch had ik het enorm geapprecieerd als hij was meegewandeld. Zijn auto stond echter hélemaal aan de andere kant, dus ik begreep het wel.

Donderdag was het tijd voor date nummero 2! Van deze date had ik de minste verwachtingen. Toen J. (ja, de jongensnamen met de J. zijn ook populair op Tinder!) zijn foto voorbijkwam op Tinder viel hij mij niet speciaal op. Maar ik geef bijna elke foto een tweede kans. Ik klikte dus op J. zijn foto om op zijn verdere profiel meer foto’s en een eventueel tekstje terug te vinden. En ja, zijn tekstje vond ik heel schattig en origineel: “Roses are red, violets are blue. I’m bad at conversation starters, I hope you aren’t too.” Dat gaf de doorslag: ik gaf J. een hartje. Onze gesprekken waren soms leuk en interessant maar ik vond ze even vaak saai en soms zelfs irritant. J. bleef maar zeggen dat ik in een chique villa woon, wat ik steeds ontkende, want dat is ook écht niet het geval. Bleek achteraf dat hij dit als grapje bedoelde. Zo zie je maar dat je via chat niet altijd goed kan inschatten wat de andere bedoelt, zeker niet als je elkaar nog nooit in het echte leven hebt ontmoet.

En dat ontmoeten in het echte leven, dat zag J. duidelijk zitten. Toen hij de eerste keer vroeg om af te spreken, had ik daar geen zin in en verzon ik een klein smoesje – dat ik op vakantie vertrok, terwijl dat in werkelijkheid pas een dag later was. Wanneer ik terug thuis was, deed hij opnieuw een poging. Achja, waarom geef ik hem geen kans, dacht ik. Eens onze date geregeld was, begon ik mij wat meer open te stellen en stuurde ik wat meer berichten.

J. wou wel graag iets gaan eten. Ik stelde mijn favoriete restaurant voor. (Ik vertelde er echter niet bij dat ik al twee andere dates had meegenomen naar dat adresje, dat zou wat raar overkomen dacht ik zo.) Het was J. zijn eerste Tinderdate en hij was wel wat zenuwachtig, vertelde hij mij op voorhand. Toen ik hem oppikte aan het station, wist ik meteen dat hij véél beter meeviel dan ik had verwacht. J. was een normale (wel reusachtig grote!) jongen en zag er dan ook nog eens veel beter uit dan op zijn foto’s. Het is vrij gemeen, maar ik noemde hem schele flapoor J.  Uiteraard heb ik dit mooi verzwegen voor hem en bij nader inzien kijkt hij ook helemaal niet scheel en die flaporen, dat valt ook heel goed mee. Hij had zelfs speciaal voor mij een mooi hemdje aangedaan. Daarmee scoorde hij wat extra punten!

Ach, jullie zullen het stilaan al wel doorhebben aan mijn hele uitleg. De date met J. was super tof! Het was heel gezellig en J. gaf mij zelfs twee keer een complimentje, dat doet het hem toch wel eigenlijk. J. was oprecht geïnteresseerd in mij en in mijn verhalen. Ondanks dat hij van zichzelf zegt dat hij een verlegen jongen is, met een niet zo vlotte babbel, vond ik het een hele vlotte babbel!

Helaas had ik diezelfde avond nog andere plannen waardoor ik hem om 9 uur al terug moest afzetten aan het station. Ik heb mij, zo lief als ik dan ben, wel vijf keer geëxcuseerd. Hij vond het precies niet zo’n probleem en begreep het. Het was blijkbaar toch geen afknapper, want ik heb hem erna nog ‘gehoord’ via chat.

Máár, er volgde dus nog een derde date! Helaas… Ik had hem liever geannuleerd, maar dat kreeg ik dan weer niet over mijn hart. Ik had de plannen al wat gewijzigd omdat ik geen zin had om veel tijd met deze jongen door te brengen. Een uur en half, meer kreeg hij niet! Ook deze keer was het een B.-jongen. Ik zal hem nu even Br. noemen, om verwarring te voorkomen.

Wat kan ik eigenlijk zeggen over deze date, vraag ik mij nu af… Niet veel alleszins. Want ik heb min of meer een monoloog moeten opvoeren aangezien er nauwelijks een woord uit Br. was te krijgen. En ik heb echt wel mijn best gedaan, ik stelde veel vragen. Maar als je enkel een “Ja.” of “Nee, niet echt.” als antwoord krijgt, is het moeilijk om nog veel interesse te blijven tonen. Ik had dan ook al na twee minuten door dat dit niets ging worden. Ik telde de minuten af tot een vriendin van mij ook naar de plek ging komen waar ik met Br. iets aan het drinken was.

Het enige wat Br. bleef herhalen was: “Ik snap het echt niet…” en “Ik ben in de war…”. Waarom hij dat wel zeker vijf keer zei, begrijp ik nog steeds niet helemaal. We zaten in een iets alternatievere  pop-up bar, wat ik geweldig vond! Volgens mij kon zijn nerd-brein zoiets niet vatten en was zijn error-knop hierdoor ingedrukt.

Br. deed ook enkele zeer bizarre uitspraken die de sfeer er niet beter op maakten. Wanneer ik zei: “En dit is dus uw eerste Tinderdate?” antwoordde hij: “Ja, en waarschijnlijk ook de laatste.” Of nog een goeie: zijn lievelingskleur was blijkbaar blauw en had ik toch toevallig een blauw kleedje aan zeker. Ik opperde dus dat ik het juiste kleedje had aangedaan waarop hij zei: “Ja, uw uiterlijk, dat valt mee.” Mijn karakter dus duidelijk niet…

Toen mijn vriendin – EINDELIJK – toekwam, was ik zo opgelucht! Br. voelde zich duidelijk nog ongemakkelijker dan ervoor, voor zover dat nog mogelijk was. Hij bleef nog even zitten – veel te lang naar mijn zin – voor hij uiteindelijk opstond om mij een afscheidskus te geven, dat dacht ik toch. In werkelijkheid stond hij gewoon recht om zijn Fanta weg te zetten. Het enige positieve was dat hij zijn overige drankbonnetjes aan mij gaf. Zo heb ik op zijn kosten mijn frustratie kunnen wegdrinken, want echt waar, dat was nodig!

Ik dacht dat de date met Y. (de autofreak) de ergste ooit was, maar nu word ik toch verplicht om mijn mening bij te sturen. Dan nog liever een uiteenzetting over auto’s aanhoren dan naast een dode plant te zitten en proberen om er iets van leven in te krijgen.

Drie dates op een rij, het was de moeite. Twee fijne en gezellige avonden en één nachtmerrie. Twee leuke jongens waaruit ik nu kan kiezen. Maar zoals ik al eerder schreef, gaat mijn voorkeur uit naar J. . De jongen van mijn eerste date, B. , is een super sociale jongen – met zoals hij zelf steeds herhaalde, te weinig tijd om alles te doen wat hij wil doen. Iemand met te weinig tijd lijkt mij niet geweldig goed om een relatie mee te beginnen.

Dus… Als het enkel van mij afhangt, wil ik heel graag nog eens met J. afspreken. En ja, ik mag niet te hard van stapel lopen, ik weet het. Maar dat gebeurt vanzelf. Ik zie J. plots helemaal zitten, ondanks de soms irritante babbels op Tinder en zijn uiteindelijk-niet-zo-opvallende-flaporen. Want eerlijk is eerlijk, Tinder en het echte leven kunnen helemaal van elkaar verschillen!

Ik sluit dan maar af met een voorzichtige: ‘wordt vervolgd.’

Eén reactie »

  1. Leuk om te lezen dat je toch weer wat betere dates hebt gehad, hopelijk komt het goed! Je verhaal over J. was ook het vlotste om te lezen, ik denk dat je dat ook met het meeste plezier geschreven hebt. Dus ik denk dat je de goede keuze maakt, hopelijk hij ook!

Geef een reactie

